piątek, 16 grudnia 2016

Blindead - Autoscopia: Murder In Phazes (2008)




Nie ukrywam, że Autoscopia w moim odtwarzaczu zaczęła się kręcić z opóźnieniem, już po wydaniu przez Blindead swojego kolejnego albumu. Dopiero kiedy Affliction owładnęło mną bez reszty sięgnąłem do wydawnictwa z 2008 roku i odnalazłem w tych siedmiu kompozycjach wszystko to, co na doskonałym przełomowym w sensie popularności dziele zaskarbiło moje uznanie i serducho zdobyło. To emocje intensywne w mocarnych walcach, w gniotących niemiłosiernie potęgą brzmienia transowych monstrach zamieszczone. Zbudowane na przecięciu sludge'u i postrocka, hipnotyczne i rozedrgane, z psychodelicznym zacięciem i ambitnym intelektualnie konceptem lirycznym. Wciągające w świat kreowany za sprawą logicznie rozwijanych tematów przewodnich, kuszące przy pomocy skromnych środków, ale z ogromną wyobraźnią i czystą artystyczną i emocjonalną wrażliwością użytych. Dziś już jest to zupełnie inny zespół i tylko emocjonalny sznyt pozostaje wspólny. Które wcielenie lepsze nie będę próbował nawet wyrokować. Każde ma swoje walory i wypada się cieszyć, że goście w miejscu nawet na chwilę się nie zatrzymują i konsekwentnie z odwagą rozwijają wypracowaną estetykę. Rano Ascension przestrzeń mieszkania wypełniało, wieczorem Autoscopia terenem włada - mogę pozwolić sobie na taki przekrój ekstatycznych wrażeń jeśli tylko ochota będzie. 

P.S. Czytając w początkowej fazie fascynacji trójmiejską ekipą liczne recenzje non stop wpadałem na porównania do krezusów sceny na czele z Neurosis czy Isis. Zainspirowany poznanymi albumami próbowałem zrozumieć także fenomen ikon tejże sceny. Niestety do dnia dzisiejszego nie jestem w stanie przebrnąć przez jakikolwiek ich album. Może prób zbyt mało, czasu poskąpiłem i wytrwałości zabrakło niemniej jednak dotrzeć do jądra ich muzyki nie potrafię. Tak jak w czterech ostatnich dziełach Blindead jestem zadurzony bezgranicznie, tak albumów protoplastów gatunku nie jestem w stanie zgłębić. Ale to już może kiedyś szerzej opiszę, kiedy uda, bądź nie uda się zgłębić dzieł przez wtajemniczonych z entuzjazmem wychwalanych. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj