sobota, 12 lipca 2014

Cloud Atlas / Atlas chmur (2012) - Tom Tykwer, Lana Wachowski, Andy Wachowski




Niestety to niemal trzygodzinne widowisko w zamierzeniach zapewne o głęboko filozoficznych podstawach pada od natłoku kiczowatych realizatorskich fajerwerków. Szkoda, gdyż bardziej oczywista prezentacja wątku centralnego plus mniej tandetnego efekciarstwa pozwoliłoby rozkoszować się ciepłym, mądrym obrazem. Zamiast tego dostałem niestety bardzo poprawną typowo hollywoodzką produkcje gdzie autorzy stanęli w klasycznym rozkroku. Niestety! Ubolewam i rozczarowanie spore czuje, bo na zdecydowanie więcej się przygotowałem, a tu niemiła niespodzianka i ściana bezzasadnej ambicji trójki reżyserskiej o którą rozbiły się moje oczekiwania. Było równie spektakularnie jak na siłę ambitnie, tak ekscytująco, że niemal z wrażenia pod siebie zrobiłem i intelektualnie, aż zwoje mi się poprzepalały. ;) Złapać wszystkie sroki za ogony, pomieszać gatunki, superprodukcje z budżetem imponującym dla milionów konsumpcjonizmu smakoszy zrobić, by oni przez chwilę poczuli, że też potencjał na jajogłowych mają. ;) Przeprodukowane, przekombinowane, przeintelektualizowane i co subiektywnie dla mnie najistotniejsze, nie do zaakceptowania, że tyle czasu na to poświęciłem - a mogłem się zwyczajnie przespać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj