wtorek, 10 grudnia 2013

Now You See Me / Iluzja (2013) - Louis Leterrier




Ultra nowoczesne kino, w którym wykorzystanie technicznych tricków na margines spycha samą treść, a ona w naturalny sposób swoją sztucznością tej dominacji się poddaje. Na pierwszym planie dynamika i power, męczące wirujące kamery i typowa widowiskowa amerykańska maniera. Na drugim zaś powykręcana nienaturalnie fabuła z obowiązkowym najmniej prawdopodobnym zakończeniem oraz budowanym przesadnie napięciem przed ostatecznym finałem, cytuje "decydującą konfrontacją". :) Żadne tam to oczywiście ambitne kino, tylko i wyłącznie zwykłe hochsztaplerstwo z bijącym po oczach przepychem. Wodzili mnie za nos przed ekranem i chociaż waloru artystycznego czy emocjonalnego nie zanotowałem, dałem się odrobinę wkręcić w taki spektakularny szwindel. Ten film jest niczym jego tematyka - zwykłą iluzją, wydmuszką, która swoją dekoracyjno-błyskotkową otoczką mami i uwagę odwraca od sedna. Co ja się tu produkuje, przecież kino samo w sobie to magiczna iluzja! A jednak w wielu przypadkach tak niezwykła, iż można się w niej zatracić. Tym razem pomimo działań magicznych mnie nie zahipnotyzowano.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj