Lubię krążki Le Butcherettes, więc nie dziwię się że wpadając na Treaks i odsłuchując EGO też miałem bananika na mordce, bowiem jakby nie dostrzec pomiędzy wymienionymi stylistycznych odmienności, to gdzieś sama nuta w takim pierwszym z brzegu Tiny Brain trąca podobnymi wibracjami, a dodatkowo wokalistka Treaks w bliskiej Teri Gender Bender manierze się z łobuzerska swadą porusza. Tych momentów kiedy łapię się na tym że dźwiękowa zawartość bliska jest jednak więcej, zatem uprę się że niejaka Clothilde Arthuis z ziomkami zapuszcza sobie muzyczne dokonania Teri i tam w podstawowym stopniu szuka inspiracji. Rzecz jasna nie twierdze że jedyną ambicją ekipy z nad Sekwany jest schlebianie gustom fanom Le Butcherettes, bo kiedy wkręca mi się w łeb minimalistyczny doom z numeru Smilling, to sorki, mam poczucie że sugerowanie porównywania na zasadzie powielania jest bezzasadne, a tym samym krzywdzące. To może nie jest granie eklektyczne i raczej wszystkie kawałki oscylują w częstotliwościach post punka, garażowego rocka z plamami elektroniki i stawiają na dość ograniczony zakres rytmiczny, ale tkwi w nich ten konieczny abym nie posiadał rezerwy graniczącej z obojętnością pierwiastek oryginalności. Tematy w poruszanej w tekstach problematyce też jednoznacznie przyporządkowują ekipę z Nantes do nurtu zbuntowanego, więc i potrafią uderzać bezpośrednio w punkt skutecznie, a ich emocjonalność nie pozostawia złudzenia, iż czerpane do nich doświadczenia są ich własne, przeżyte i przemaglowane. EGO to bardzo okejka, tak muzycznie jak lirycznie zaprzeczenie infantylnej mięty i to programowe odarcie z połysku czyni je całkiem w moim osobistym mniemaniu o własnym guście towarem chodliwym - nie pretendującym absolutnie do miana wymagającego dzieła sztuki. EGO stawiam sobie subiektywnie jako trzeci punkt który łączę prostymi w trójkącie, tak z Le Butcherettes jak i Maggot Heart - sugerując że jest w tej francuskiej ekipie coś z obskurnego wizerunku muzycznego, chociaż jak zobaczyłem na teledyskach nosi się Francuzka inaczej niż Linnéa Olsson.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz