niedziela, 31 grudnia 2023

Podsumowanie 2023 - MUZYKA

 

Topka muzyczna, czyli to co do uszu w mijającym roku dotarło też być musi i w tym miejscu raczej brak (w odróżnieniu od topki filmowej) pośród wymienionych pozycji takich których wydania byłem świadomy i nie skorzystałem z okazji aby przesłuchać, więc jest wszystko to co miałem zamiar sprawdzić, oczywiście każdy tytuł jakiego z niecierpliwością wyczekiwałem, ale też znajdzie się tutaj kilka pozycji które tego roku wskoczyły na moją półeczkę z rzeczami systematycznie odsłuchiwanymi, ale także i jakieś bandy i ich albumy o których jeszcze w zeszłym roku większego pojęcia nie miałem, albo świadomie może czasami ignorowałem, a teraz są dla mnie ważne, bądź je chociaż zauważyłem.

Bez jednak mini albumów, bo uznaję najbardziej długograje, ale zauważyć muszę skoro nie wymieniłem w ścisłym podsumowaniu, to na koniec zdecydowałem się wypisać tytuły trzy, bo to krótkie więc nie pełnowartościowe, ale bardzo mocne rzeczy.

Wszystko pełnowartościowe co się kręciło, raz dłużej raz krócej, a najbardziej to co kręci się w kółeczko na bieżąco w dwóch kategoriach. 

Pierwsza to rzecz jasna największe ochy i achy oraz tytuły których autorów cenię najbardziej bo do mnie docierają i czuję się im wierny, a że niekoniecznie w 2023 nagrali swoje najlepsze krążki to co innego.

Druga natomiast, to cała paleta płyt jakie pod ocenę odsłuchową trafiły, ale w jakimś stopniu albo zainteresowanie nimi się wypaliło, bądź pochodzą od wykonawcy jaki jeszcze nie przebił się do mojej topki absolutnej, tudzież znajdą się tutaj też mniejsze lub większe zawody, tak samo jak ogólnie muzycy godni zainteresowania - chociażby to była teraz jeszcze ciekawość poza ramami w jakich gustuję.

Zapraszam i zwracam uwagę, iż to nie jest żaden bałagan gatunkowy, tylko EKLEKTYZM gustowny!


Kategoria PIERWSZA

(od naj do naj najmniej)

Einar Solberg - 16 (2023)

All Them Witches - Baker's Dozen (2023)

Queens of the Stone Age - In Times New Roman... (2023)

Grave Pleasures - Plagueboys (2023)

Årabrot - Of Darkness and Light (2023)

Puma Blue - Holy Waters (2023)

Hozier - Unreal Unearth (2023)

Algiers - Shook (2023)

The Callous Daoboys - Celebrity Therapist (2022)

Rival Sons - Lightbringer (2023)

Rival Sons - Darkfighter (2023)

Graveyard - 6 (2023)

Steven Wilson - The Harmony Codex (2023)

Katatonia - Sky Void of Stars (2023)

The Veils - ...And Out of the Void Came Love (2023)

Squid - O Monolith (2023)

Riverside - ID.Entity (2023)

Royal Thunder - Rebuilding the Mountain (2023)

Crosses - Goodnight, God Bless, I Love U, Delete. (2023)

A.A. Williams - As the Moon Rests (2022)

Kovacs - Child of Sin (2023)

The Answer – Sundowners (2023)

Greta Van Fleet - Starcatcher (2023)

Soen - Memorial (2023)


Kategoria DRUGA

(trochę od naj i trochę jak leci)


Nosowska - Degrengolada (2023)

Mutoid Man - Mutants (2023)

Lana Del Rey - Did You Know That There’s a Tunnel Under Ocean Blvd (2023)

Susanne Sundfør - Blómi (2023)

Regulate - Regulate (2022)

Iggy Pop - Every Loser (2023)

King Hannah - I’m Not Sorry, I Was Just Being Me (2022)

Godsmack - Lighting Up the Sky (2023)

Vulture Industries - Ghosts from the Past (2023)

Nanna - How To Start A Garden (2023)

Metallica - 72 Seasons (2023)

Maggot Heart - Hunger (2023)

Fange - Privation (2023)

Black Pumas - Chronicles of a Diamond (2023)

Wij - Przestwór (2023)

Go Ahead And Die - Unhealthy Mechanisms (2023)

Vintage Trouble - Heavy Hymnal (2023)

Venomous Concept - The Good Ship Lollipop (2023)

Death Denied - Through Waters, Through Flames (2022)

Host - IX (2023)

Green Lung - This Heathen Land (2023)

Lathe of Heaven - Bound By Naked Skies (2023)

Royal Blood - Back To The Water Below (2023)

Meg Myers - TZIA (2023)

Sahg - Born Demon (2022)

Kalle - Under the Black Moss (2022)

House of Harm - Playground (2023)

Bruce Soord - Luminescence (2023)


MINI/EPKI

Better Lovers - God Made Me an Animal (2023)
The Callous Daoboys - God Smiles Upon the Callous Daoboys (2023)
Dead Air - City Sins (2022)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj